Vi skräddarsyr alltid våra tjänster utifrån kundens önskemål
Från den 1 januari 2021 utökades maxtaket från 50 000 kronor till 75 000 kronor per person och år.
Det innefattar tjänster som städning, fönsterputs, trädgårdstjänster m.m. Genom åren har även flytt, mer avancerade trädgårdstjänster, reparation av vitvaror och IT-tjänster i hemmet blivit en del av RUT-avdraget. De flesta av våra tjänster är avdragsgilla, så ta en titt på vad vi kan hjälpa dig med.
Det som kan vara bra att veta är att ROT-avdraget (som innefattar byggtjänster och renovering) påverkar utrymmet i RUT, så har det gjorts ett ROT-avdrag blir alltså RUT-avdraget mindre. Maxtaket för ROT-tjänster är fortfarande 50 000 kronor, det innebär att 25 000 kronor är reserverade till RUT-tjänster. Om du är osäker på hur mycket avdrag du har gjort under året så kan du alltid dubbelkolla det med Skatteverket.
Från och med 1 januari 2021 har man beslutat att utvidga RUT-avdraget med följande fyra nya tjänster:
Vattentvätt av kläder och hemtextil vid tvättinrättning, inklusive transport av tvätten.
Möblering av bostad, inklusive montering av möbler. Inredningstjänster ingår dock inte.
Transport av bohag dels till andrahandsbutiker, loppmarknader och liknande där bohaget kan komma till återanvändning, dels till och från magasinering.
Enklare tillsyn av en bostad, exempelvis ta in post, vattna blommor, spola kranar och toaletter.
Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all vår personal arbetar under sekretess. Vi har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter.
Fakturan som du får av oss efter utfört uppdrag är med avdrag för skattereduktion. Om du redan har utnyttjat hela ditt RUT-avdrag kan du be om en faktura utan RUT-avdrag.
Din arbetsgivare kanske vill underlätta din vardag utanför arbetet, då kan du få hushållsnära tjänster som löneförmån. Det fina med det är att du också kan få skatteavdraget på 50 procent, vilket gör att löneförmånen i princip inte kostar något i form av förmånsskatt för dig som anställd. Din arbetsgivare skickar årligen in kontrolluppgifter till Skattemyndigheten och du gör avdraget i din deklaration.
Elke Städ Serviceavser att i egenskap av personuppgiftsansvarig behandla personuppgifter som lämnas till Elke Städ Service och som samlas in i samband med abonnemang/ avtal och uppdatering av uppgifter, i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation).
Informationen består av köpta och genomförda tjänster från Elke Städ samt andra tjänster som Elke städ och/ eller samarbetspartners har tillhandahållit.
Elke städ använder de personuppgifter som Kunden lämnat i syfte att kunna uppfylla sina tjänsteleveranser mot Kunden så effektivt som möjligt och för att ha möjlighet att ta hänsyn till och erbjuda säsongsmässiga variationer och tilläggstjänster i varje kunds behov och köpmönster.
Elke Städ behandlar personuppgifterna internt inom företaget och använder även utomstående företag som får del av personuppgifterna för att möjliggöra att ändamålet med de insamlade personuppgifterna fullgörs.
Exempel på information som samlas in är personnummer, personinformation, hushållets storlek, boendeform, husdjur, ägande av fritidshus etc.
Om du vill veta mer om hur vi använder oss av dina personuppgifter och vilka rättigheter du har som användare av våra tjänster kan du läsa mer om det i vår fullständiga
Vi har som mål att komma igång så snabbt som möjligt, inom en eller två veckor (eller enligt önskemål). Då startar vi oftast med en större städning som sätter standarden för ett fortsatt arbete med ditt hem.
Har du lösa föremål liggandes kan vi plocka i ordning dem om du önskar. Vi utgår alltid ifrån ditt hem och dina förutsättningar. Har du något som du är extra rädd om så kan det vara bra att ställa undan det så vi kan städa fritt.
Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om, försöker vi åtgärda det.